Olvasnivaló

KIPRÓBÁLTUK! NEM KAMU

A masszázsod 2021. április 25-től BÁRMELYIK OTP Szép Kártya Alszámláról tudod fizetni.

TI KÉRDEZTÉTEK: Hányszor érdemes jönni masszázsra?

A fájdalomcsillapító hatás már egy alkalom után is érezhető, de a tartóssága nem garantálható.

A kulcs az életvitelünkben keresendő és én is a saját bőrömön tapasztaltam meg, hogy mennyire fontos beilleszteni (a sokszor inkább egy darálóra hasonlító) mindennapjainkba a testileg és lelkileg is regeneráló, rendszeres masszázst. De mit jelent a rendszeresség? Nos erősen szubjektív, hogy ki-hogy-mennyi idő alatt regenerálódik. A hát,- váll- és derékfájdalmak eredete nem feltétlenül következik valamilyen váz-és izomrendszeri rendellenességből, sokkal inkább a pszichés- és a fizikai leterhelés az oka: egy stresszes munkahely, egy megoldhatatlannak tűnő élethelyzet, egy konfliktus, hosszú órákig tartó ülőmunka, erős koncentrációt igénylő feladatok vagy a nehéz fizikai munka.

Az igazi útravaló ennek a kérdésnek a megválaszolásában az az, hogy fókuszálj magadra, figyelj és értékelj. Hogy érzed magad a masszázs előtt és után? Hogy érzed magad néhány nap vagy egy hét múlva? Mit tapasztalsz magadon, ha minden héten eljössz, vagy csak két-három hetente, esetleg havonta egyszer? Ezt ér mérni, tesztelni és megtapasztalni:)

Gondoljunk arra is, hogy akkor se hanyagoljuk el a masszázsra járást, amikor jól vagyunk, mert épp „bejöttazélet”, nincs semmi, ami kibillenthetne a testi-lelki békénkből. Az ajánlott minimum, hogy havonta egyszer érdemes beiktatni, mert ha tartósan szeretnénk megszabadulni kínzó izomgörcseinktől, beállt vállainktól, sajgó hátunktól és derekunktól, akkor fontos dolgunk van a prevencióval is és tanulni az előző a túlterhelődéseinkből. Bejelentkezés: www.corvinamassage.hu/idopont

BRINGÁS VAGY? NEKED SZÓL A “SPRINTER” MASSZÁZS!

A koronavírus-járvány hatása, hogy az éttermi bezárásokat követően a kiszállításra való átállás után megjelentek mindennapi életünk új gladiátorai, a futárok.  

Belvárosi, 9. kerületi masszőr révén nem tudom úgy otthagyni a lábnyomom a járdán, hogy ne tekerne el mellettem egy Woltos, vagy egy Netpincéres, vagy otthon ne látnám a kiszállítási címeket fürkésző tekinteteket a gangról. Naponta.

A megnövekedett kiszállítási igények hatással vannak a csomagoló agyagok piacára, a hulladékgazgálkodásra, a termékdíjak alakulására, de még a bringát tekerő lábak izomzatára is.

Svédmasszőrként azon töprengek, hogy egy futár vajon naponta hány kilómétert teker le a munkaidejében és mennyi lehet a havi átlag. Szerintem elképesztő számokról hallanék. Vajon mit tehet egy 21. századi gladiátor, hogy megőrizze a lábainak egészségét és elkerülje azok túlterhelését, hogy még sok ideig szolgálhassa?

A „Sprinter” masszázst bringások ihlették, hogy a megfáradt, leterhelt lábakat felrázza, felfrissítse és regenerálja. Van 45 perced a lábaidra?

ÚJ SZOLGÁLTATÁS: 45 PERCES “REBALANCE” HÁTMASSZÁZS

– avagy hogy regenerálódjunk gyorsan, 45 percben a Home Office alatt?

Ahogy megyünk egyre előre az időben, érződik, hogy a masszázsnak egyre fontosabb szerep jut a fáradt, beállt derék- és hátizmok felrázásában az otthoni munkavégzés mellett. Sajnos otthonunkban nem feltétlenül adottak a munkahelyi ergonómia feltételei, szívesen ülünk a kanapén egy laptoppal a kezünkben, vagy éppen egy favázas széken a konyhaasztalnál, ami a testtartásunknak egyáltalán nem kedvez.

Az új szolgáltatás indításának célja a home office-ból eredően a megfáradt, görcsös hátak, húzódó izmok, beállt nyakak regenerálása, az esetlegesen fellépő hát- és derékfájdalmak csillapítása.

A 45 perces hátmasszázs nem véletlenül kapta a „Rebalance” jelzőt, hiszen a hátizom átmozgató fogásokkal kibővített hátmasszázsban nagy hangsúlyt kap a gerinc melletti izmok és a vállöv, hogy a monitor előtti hosszú munkanapok után igazi regenerálódás, újjászületés és helyreállítás legyen a masszázs a hátadnak, derekadnak. Mindez tőled egy elhatározásnyira és a masszázs a 9. kerületben vár, a Corvin M3 metró – és 4-6 villamos megállótól megállótól pár lépésre .

HOME OFFICE DERÉK- ÉS HÁTFÁJDALMAK NÉLKÜL

Milyen a jó otthoni munkakörnyezet? Hogy lehet jó testtartásod otthon?

Ez a 3 (+1) kulcsfontosságú módszer, ami nagyban hozzá fog hozzájárulni a fájdalommentes otthoni munkavégzésedhez:

  1. Az első, az asztal magasságának megfelelő beállítása. A munkaasztalod akkor lesz megfelelő a testednek, ha a felkarod derékszöget zárba az alkaroddal.
  2. A második, a monitorod helyzetének a beállítása. Fontos, hogy ne tükröződjön a képernyőd, így elkerülheted a szemeidnek a megerőltetését. A monitorod elhelyezésénél, ügyelned kell arra is, hogy ne legyen túl közel, de még a fej előre tolása nélkül is jól lásd a képernyőt. Monitor emelvény (ld. svéd bútorbolt :)) használatával a monitor teteje a szemmagasságodba esik, így ezzel a módszerrel is további lépéseket tehetsz a szemfáradtság enyhítésére és a nyaki fájdalom, feszültség csökkentésére.
  3. Óránként 10 perc szünet! Ülőmunkát végzőként erre oda kell figyelni: kicsit felállni, megmozgatni a csípőd, derekad, lábakat, karokat és kimenni a konyhába inni egy pohár vizet.
  4. (+1) Masszázsra menni. A masszázs a mozgásnak egy olyan formája, amikor külső erővel történik az izmok munkája, a masszőr által. Ezt hívjuk a szakmánkban passzív mozgásnak. Egy hátmasszázs vagy egy teljes testmasszázs nemcsak a pihenésről, relaxálásról szól, hanem az izmok felfrissítéséről, vagy épp a fájó izmok lazításáról, görcsoldásáról – hogy tényleg búcsút mondhass a hát- és derékfájásnak.

A MASSZÁZS ÉLETTANI HATÁSAI

Ma már senkinek nem kell bemutatni a testünket érő jótékony masszázs-hatásokról, legközismertebbek, hogy enyhíti a stressz okozta tüneteket, pihentetőbb alvást biztosít, fájdalomcsillapító hatású, fokozza a vérkeringést, ezzel javítja a bőr, az izmok, az ízületek állapotát és erősíti az immunrendszert.

De! Ássunk csak egy kicsit mélyebbre, milyen élettani hatásmechanizmusok bújnak még meg a masszőr kezei alatt: a távolhatás (vagyis a konszenzuális hatás). A konszenzuális hatás egy kevésbé ismert jelenség, tulajdonképpen azt jelenti, hogy az egyik oldalt masszírozva tudunk hatni a másik oldalra. Például ha valakinek a bal lapockája fáj, az egészséges jobb oldalon végzett vállövi masszázs reflexes úton kihat a bal oldali vállövre, gyorsítva ezzel a bal oldal gyógyulását és a fájdalomcsillapítást.Egy gipszelt végtag esetében az elkerülendő cél az izmok sorvadása, így az egészséges oldalt masszírozva a konszenzuális hatás révén mindez hátráltatható, megelőzhető. Az egészséges oldal masszírozásának hatására olyan idegrendszeri folyamatok indulnak meg a vérkeringés fokozása mellett, amik fontosak az izomfehérje egyensúly szabályozásában, a sorvadást eredményező lebontó folyamatok lassításában. Fontos kiemelni, hogy a rehabilitációs szakaszban igen, de a műtét, friss trauma után közvetlenül a masszázs nem alkalmazható.

MITŐL SVÉD A SVÉDMASSZÁZS?

Több vendégem már feltette nekem a nagy kérdést, hogy egyébként mitől is svéd a svédmasszázs? Szerencsémre már a masszázs kurzusok legelején én is választ kaphattam ilyen fontos kérdésekre, amin már én is morfondíroztam.

Ha vissza tudnánk fordítani az idő kerekét és utazgathatnánk a különféle történelmi időkben, lehet, hogy nem is lepődnénk meg azon, hogy a fejlett Egyiptomiak például már alkalmazták a masszázst betegségek gyógyítására. Tudjuk, hogy az ókorban a görögök jól éltek, szerették atlétikai versenyekkel, játékokkal múlatni az időt és bizony az atlétáknak szükségük volt a merev izmok bemelegítésére, arra, hogy mozgékonyak legyenek. A görögök a verseny felkészítésekhez alkalmazták a masszázst. Ezekben az időkben az orvosokat foglalkoztatták a masszázs élettani hatásai, rájöttek, hogy a masszázzsal mozgásképessé, hajlékonnyá lehet tenni merev izmokat, izületeket. Hippokratész, az ókor nagy orvosa is tanulmányozta, továbbfejlesztette elődei által leírtakat. Hippokratésztól tudjuk például, hogy lázas állapotú embert nem szabad masszírozni. Igen, ha lázas vagy semmiképp nem szabad masszázsra menned, ugyanis a masszázs felerősíti ilyenkor a lázas állapotot és a tüneteket. Aztán, ahogy szoktuk emlegetni, jött a sötét középkor, nem igazán tudjuk ezt a területet sem, hogy miként fejlődött. Napjainkban alkalmazott svédmasszázs egy közel 200 éves múltra tekint vissza, története az 1800-as évek elején kezdődött és egy SVÉD vívómestertől származnak. Ő volt Pehr Henrik Ling, aki nemcsak ötvözte a gyógytornát a masszázzsal, hanem megteremtette a svédmasszázs, mint a passzív mozgás alapjait, leírta azt az öt alapfogást, melyet ma is minden svéd masszőr alkalmaz. Az öt alapfogás pedig: a simítás, dörzsölés, gyúrás, ütögetés és rezegtetés. A képen pedig Pehr Henrik Ling, a svédmasszázs atyja.

A 90 PERCES TELJES TESTMASSZÁZSRÓL

Jómagam is irodai munkavállaló vagyok, rengeteget vezetek és rengeteget ülök a laptopom előtt, a képernyőre meredve, keveset pislogva, 5 percre se felállva a munka mellől, mert annyira elfoglalt vagyok. Nos, ismerős?

Az órákig tartó ülés egy alattomosan kártékony testhelyzet: gerincproblémák okozója, hiszen hatalmas statikai terhelésnek vagyunk kitéve, sőt, ülés közben rossz tartáshelyzetet vehetünk fel és válhat „kényelmessé” és „megszokássá”. Amikor a 90 perces masszázs programot összeállítottam, egyrészt arra gondoltam, hogy vajon én mire vágynék egy strapás nap után, másrészt mi az, amitől a testem még jobban regenerálódhat a sok ülés után. Olyan fogásokat álmodtam bele ebbe a 90 percbe, ami a sokat vezetőknek és az ülőmunkát végzőknek kifejezetten ajánlott, a masszázs során többször fókuszálunk a csípőre és a fenékre, helyreállítva ezzel a fáradt ülőizmok vérellátását. Ebben a programban lehetőséged van a teljesen ruha nélküli masszázsélmény kipróbálására, hiszen a szabad csípőt és a szabad feneket lehet a legjobban és leghatékonyabban átmozgatni. (A masszázs erotika mentes)

KONTRAINDIKÁCIÓK

Ellenjavallatok, avagy mikor ne menjünk masszázsra? Vannak olyan állapotai a szervezetünknek, amikor nem javasolt a masszázs. Kérlek, nézd át, hogy milyen egészségi állapotban nem tesz jót a szervezetünknek a masszázs.

  1. Lázas állapotban
  2. Fertőző betegségek esetén
  3. Gyulladásos állapotok (pl. megfázás esetén sem)
  4. Daganatos betegségben szenvedés esetén
  5. Terhesség esetén, szülés után
  6. Szívbetegségek esetén
  7. Kezeletlen magas vérnyomás esetén
  8. Visszér
  9. Bőrbetegségek esetén
  10. Alkoholos állapotban (másnaposság esetén sem)
  11. Tudatmódosító szeres állapot
  12. Érszűkület esetén
  13. Cukorbetegség esetén
  14. Epilepsziás betegeknél
  15. Vérzékenység esetén
  16. Gerincsérv esetén
  17. Csontritkulás esetén
  18. Akut csonttörés esetén
  19. Menstruációk